PlayGround utiliza cookies para que tengas la mejor experiencia de navegación. Si sigues navegando entendemos que aceptas nuestra política de cookies.

TRST TRST Top

Álbumes

Trust TrustTRST

8.3 / 10

Waterfalls of sweat, humongous dildos, torn anuses, tight leather suits (that leave little to the imagination) and the delicious pain one can feel in some dark cave (or dungeon) -where souls wander silently, waiting for nightfall and the power of the prohibited taking over their bodies. There's no reason to fear it, particularly if you watch all this from the bar. This string of obscenities (for some of you) is what comes to mind when listening closely to the debut album by Trust, a Canadian duo revitalising the repetitive sequences of EBM. They explore progressive waves of a kind of electronic pop - of bad vibes and dark nightmares that would feed dark wave in the eighties - incorporating, on top of that, the rhythms of The Knife and the Gameboy sounds of Crystal Castles. At this point, nobody would have given two cents for the vindication of Wolfsheim or Covenant by modern musicians; nobody but them.

Trust are Maya Postepski, drummer of Austra, and Robert Alfons, a photographer who has shot pop artists like Little Boots and Peaches. If we look for similarities between the leather fetishists and Katie Stelmanis' band, we'll find that both share a fascination with synthetic rhythms, from the golden age of machine driven pop. However, Trust gives the affair a twist, drenching their synth-pop in an opaque darkness that is intimidating at first. Robert is to blame for this uneasiness, with his grotesque intonation (somewhere between Philip Oakey and Paul Banks, were they possessed by Cthulhu) he is capable of fuelling the nightmares of anyone hearing his songs for the first time. An unsettling feeling during the first listen is part of the deal.

But once the initial shock has faded, what sticks in your head are some tracks invoking the old demons of the dance floor. The frenzy - from the moment the unnerving “Shoom” starts - doesn't stop (except on the already known “Candy Walls” and “Chrissy E”, on which Robert demonstrates that, with a good falsetto, one can end up sweetening any track by Dead Or Alive). Whether scratching the walls of the tracks with industrial meets Goth beats ( “Bulbform”, the essential “The Last Dregs” and “Gloryhole”, a lascivious declaration of intent), accelerating the techno beats to little over 100 BPM ( “Dressed For Space”), or even using the suffocating, poppy moods of witch house ( “Heaven”), “TRST” is a magnificent piece of work - championing the gothic-electronic revival for our disorienting present. So far, no other record released this year has left me so affected.

¿Te ha gustado este contenido?...

También te gustará

Poeta Yahya Hassan

Actualidad

El grito de guerra adolescente que vendió cientos de miles de copias

«Los otros se alegraban de que iba a venir Papá Noelpero yo le tenía tanto miedocomo a mi padre»Yahya Hassan

leer más
Hannah-Antalek-Bedroom-Scene-III

Actualidad

PG Jukebox: un repaso diario a los mejores audios & vídeos del momento

Ilustración de Hannah-Antalek.

leer más
Aleksandra Waliszewska Poema Yahya Hassan

Actualidad

«Soy un antisemita de mierda»

Cuatro poemas de Yahya Hassan, el poeta que puso en jaque a toda Europa.

leer más
disney politico

Actualidad

Infelices para siempre: la vida más perra de los personajes Disney

¿Disney edulcorado? Toma esa.

leer más
Esta es la historia de amor más larga del mundo

Actualidad

Esta es la historia de amor más larga del mundo

Allí estaban ellas, en mitad de un siglo que prohibía su amor.

leer más
kanyewestfail

Actualidad

Kanye West exige que te levantes en sus conciertos, aunque vayas en silla de ruedas

“No puedo hacer este espectáculo hasta que todo el mundo esté de pie", dijo el rapero. El problema es que dos de sus fans eran discapacitados.

leer más
reggaeton lesbiano

Actualidad

Supermacho: el reguetón lesbiano te reta

En el reguetón, como en la vida, hay que perder la compostura y abordar la pista de baile: sentir el poder. 

leer más
refugiados

Actualidad

¿Refugiado o turista? Una inquietante industria se abre camino en Suecia

El mejor pasaporte para los migrantes siempre había estado ahí, y se llama dinero. Saluden a la boyante industria del exilio.

leer más
cerrar
cerrar