Pegasvs Pegasvs Top

Álbumes

Pegasvs PegasvsPegasvs

8 / 10

Sergio Pérez García, besides being in love with his guitar, has always been a total analogue gadget junkie. We’re not giving away any secrets by saying that obsolete Korg keyboards are pure methadone to him. But until now, alongside his partner Luciana della Villa (the Sibyl Vane bass player, who also accompanied him in the punk spittle of Thelemáticos), he hadn’t decided to give up the premises of his previous work to go off on a tangent. Now, however, he has arguably embarked on the best project of his lengthy career, which has finally been signed by Canada. Pegasvs aren’t inventing anything new and they don’t claim to do so. But in diving into the most pop structures of Krautrock (which from now on should be referred to as Krautpop), the duo positions itself at the head of the class in the area of electronic archaeology of the 70s, with an album that is more addictive than angel dust. Starting from the repetitive motoric rhythm that Neu! popularised, the mildness of mid-90s Stereolab, and synthetic pop referents like Gary Numan (who raises his head in “No Volverá” to make it clear to us that “Are Friends Electric?” is still cutting-edge over 30 years after its release) - Pegasvs grabs us by the balls; taking us to a not-so-remote past in which man dominated the primitive technologies within his reach (unlike now).

It’s pointless to tear the album apart song by song. In the just under thirty minutes that it lasts, “Pegasvs” should be understood as a whole. It is a retrospective journey that uses the same sampled drums ( “Atlántico” and “Sobre las Olas”, for example, are cut from the same melodic pattern) and the recycling of resources over the course of the nine songs. “Doesn’t it get boring or tiring?” more than one of you may be asking yourselves. Well no, not at all. The contrast between the abrupt aggressiveness of the melodies and Luciana’s sweet Argentine accent sucks you in from the very first listening, with a collection of songs that sound like total hits without even trying to. Those of you who went crazy over those first three advance releases, “La Melodía Del Afilador”, “Atlántico” or “El Final De La Noche” will also love the previously-unreleased “Inmortal” or the reverberating nightmare of “Sol de Medianoche”. Excuse me, John Talabot, but we have a second candidate for the best Spanish album of the year.

Vídeo

¿Te ha gustado este contenido?...

También te gustará

Gusano de Guinea

Actualidad

El mundo está cerca de aniquilar una nueva enfermedad

A mediados de los 80, el gusano de Guinea afectaba a más de 3 millones y medio de personas al año en hasta 20 países de África y Asia. El año ...

leer más
drone

Actualidad

Así es el plan secreto de Google para traernos Internet 5G

A través del llamado Project Skybender, en Google experimentan con una tecnología que podría marcar el futuro de internet

leer más
Jean Jullien

Actualidad

Facebook refuta la hipótesis de los 'seis grados de separación'

Según la red social, la separación media actual entre sus usuarios se reduce a 3,57 grados. ¿El mundo es un pañuelo?

leer más
cam

Columnas

Cam Newton, el poder del quarterback negro

El quarterback de los Panthers puede convertirse en el tercer negro de la historia en conquistar la Super Bowl

leer más
funnydent

Actualidad

Reggaetón, pacientes defraudados y descuentos salvajes en la consulta del dentista

Los dentistas denuncian que las clínicas privadas en manos de empresarios solo buscan facturar y que tienen condiciones muy laxas

leer más
roosh

Actualidad

El ridículo final del tipo que quería legalizar la violación

La historia de un bocazas machista con efecto boomerang

leer más
DONE

Actualidad

Un proyecto en cuatro conceptos para entender la fotografía actual

Nace el Proyecto DONE, una plataforma online para entender la fotografía actual

leer más
Phoenician Sailor ASMR

Actualidad

Los orgasmos cerebrales también tienen una versión terrorífica

El placer se convierte en terror psicológico a través de la nueva tendencia del ASMR

leer más

cerrar
cerrar