Lanzamientos

Important Records Recovers The Electronic Work Of Pauline Oliveros

Twelve-piece retrospective box set to be released soon

At almost 80, American composer Pauline Oliveros is about to see her work from the sixties reissued the way it deserves. Partner in crime of Morton Subotnick, Ramon Sender and Terry Riley since the start of the seminal San Francisco Tape Music Center in 1962 (she was the director), Pauline Oliveros has dedicated the past sixty years to composition, theorising about and teaching music, postulating concepts such as “deep listening” and “sonic awareness”, developing a body of work that spans everything from the tape music and purely electronic works of her early years to modern classical pieces, acousmatic sounds, choral music, and undulating, magmatic ambient drone as a result of the electronic manipulation of her favourite instrument, the accordion.

Important Records is recovering the first part of her long career. On 22nd May, the label will release “ Reverberations: Tape & Electronic Music 1961-1970”, a retrospective box set of twelve CDs, with essays by Oliveros, Ramon Sender, David Bernstein, Cory Arcangel and Alex Chechile. Here we leave you with the works included, many of them previously unreleased.

Reverberations: Tape & Electronic Music 1961-1970:

Disc 1: Pauline Oliveros Home Electronic Music Studio 1961

Time Perspectives

Disc 2: San Francisco Tape Music Center 1964-1966

Mnemonics IMnemonics IIMnemonics III

Disc 3: San Francisco Tape Music Center 1964-1966Mnemonics IVMnemonics V

Disc 4: University of Toronto Electronic Music Studio 1966

II of IVIII of IVIV of IVV of IVIII

Disc 5: University of Toronto Electronic Music Studio 1966

Team & Desecrations ImprovisationThe Day I Disconnected The Erase Head and Forgot to Reconnect ItJar Piece

Disc 6: University of Toronto Electronic Music Studio 1966

Another Big MotherFed Back 1Fed Back 2

Disc 7: University of Toronto Electronic Music Studio 1966

5000 MilesAngel Fix

Disc 8: University of Toronto Electronic Music Studio 1966

Bottoms Up 1NiteRinging the Mods 1 HeadsRinging the Mods 2 TailsThree Pieces IThree Pieces IIThree Pieces III

Disc 9: Mills Tape Music Center 1966-1967

Big Slow BogBoone Bog

Disc 10: Mills Tape Music Center 1966-1967

Bog BogMind Bog

Disc 11: Mills Tape Music Center 1966-1967

Mewsack

University of California San Diego Electronic Music Studio 1967-1970

50-50 1 Heads50=50 2 Tails

Disc 12: University of California San Diego Electronic Music Studio 1967-1970

A Little Noise in the SystemRed Horse Headache

¿Te ha gustado este contenido?...

También te gustará

Comer insectos

Columnas

El día que los gusanos se convirtieron en mi nuevo postre favorito

¿Escarabajos para desayunar? Dicen que todos comeremos insectos en el futuro próximo, así que nosotros hemos decidido empezar a comerlos ya.

leer más
McDo

Actualidad

A McDonald's le ha surgido un pequeño problema con sus nuggets…

"I'm hatin' it"

leer más
Artista Internet 1

Ficciones

Las tribulaciones de un joven artista moderno en Internet

"No me merecéis"

leer más
miley

Actualidad

Miley Cyrus quiere saber lo que piensas de ella

"Miley se ha vuelto loca".

leer más
Nivel del mar

Actualidad

La NASA avisa: el cambio climático está acelerando la subida del nivel del mar

Sube el nivel del mar más de lo previsto, y se prevé que la situación empeore en los próximos años.

leer más
slender

Actualidad

Tres amigas de 12 años, un bosque y 19 puñaladas

Capítulo 1 de 3.

leer más
Prue Stent

Ficciones

Diario suicida de una mamá adolescente

Querido diario: no sé qué hacer.

leer más
Leila Khaled

Columnas

Los disturbios son hermosos: cuando el pop se inspiró en las armas

Músicos pop tomando las armas y activistas armados inspirándose en bandas pop. Las relaciones entre el pop y la agitación armada han sido ...

leer más

cerrar
cerrar